برو بچه های . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (جدی نگیرید)

ماشین آلات سواری پرمصرف، لوازم خانگی، موبایل و رایانه و اجزا آن و کالاهای غیرضروری مثل لوازم خانگی غیرضرور، اسباب بازی، وسایل تزئینی و لوکس از جمله اولویت‌های 9 و 10 هستند که ثبت سفارش آنها با تصمیم جدید دولت متوقف شده است.
فهرست 75 کالای وارداتی لوکس و غیرضرور که با تصویب جدید دولت، ثبت سفارش آنها متوقف شد، منتشر شد.

به گزارش مهر، حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه با بیان اینکه ثبت سفارش واردات کالاهای مشمول اولویت 9 و 10 (کالاهای لوکس و غیرضرور) فعلا متوقف شد، گفت: در حال بررسی این کالاها هستیم تا واردات آنها را تعیین تکلیف کنیم.

اولویت 9 و 10 از جمله کالاهای لوکس، غیر ضروری برای کشور به شمار می آیند که دولت بعد از نوسانات ارزی اعلام کرده بود که به آنها نه ارز مرجع و نه ارز اتاق مبادلات ارزی تخصیص می دهد.

ماشین آلات سواری پرمصرف، لوازم خانگی، موبایل و رایانه و اجزا آن و کالاهای غیرضروری مثل لوازم خانگی غیرضرور، اسباب بازی، وسایل تزئینی و لوکس از جمله اولویت‌های 9 و 10 هستند که ثبت سفارش آنها با تصمیم جدید دولت متوقف شده است.

فهرست کامل کالاهای لوکس و غیرضرور وارداتی که ثبت سفارش آنها با تصمیم جدید دولت متوقف شده، به شرح ذیل است:

1. لوازم خانگی
2. پوشاک
3. لوازم بهداشتی (صابون، شامپو، خمیردندان، نخ دندان، شوینده دندان و ...)
4. کلیه اقلام کشاورزی
5. خودرو
7. لوستر
9. مبلمان
10. انواع وسایل آشپزخانه
11. ظروف آشپزخانه
12.لامپ کم مصرف
13. کولر آبی
14. انواع ماهی به غیر از تن
15. انواع گل
16. انواع ابمیوه و نوشابه
17. ادویه بسته بندی شده
18. کاکائو، قهوه، پودر کاکائو، شکلات، شیرینی
19. مربا، ژله و مارمالاد
20. برخی از گازهای نفتی
21. لوازم آرایشی صورت و مو
22. واکس
23. انواع شمع و کبریت
24. حشره کش های خانگی
25. وان
26. دستشویی
27. ظرفشویی
28. مصنوعات پلاستیکی
29. لوازم لباس
30، چرم و پوست دباغی شده
31. چمدان
32. مصنوعات نجاری و چوبی
33. صنایع دستی
34. مصنوعات سبدبافی
35. پتو و زیرانداز
36. انواع کاغذ دیواری و کاغذ توالت
37. انواع لوازم التحریر
38. فرش و کفپوش ها از مواد نفتی
39. پالتو و نیم پالتو
40. کفش
41. چتر
42. انواع سنگ های تراش خورده
43. برخی از مصالح ساختمانی (آجر، سفال، کاشی، موزاییک)
44. انواع مجسمه ها
45. جواهر آلات و زیورآلات
46. نجاری
47. اجاق گاز و فر
48. رادیاتور
49. ابزارهای دستی (انبردست، دم باریک،آچار)
50. مصنوعات از مس
51. قفسه بایگانی
52. تلفن ثابت
53. موتورسیکلت
54. دوچرخه
55. قایق های تفریحی
56. ساعت مچی
57. لوازم موسیقی
58. چراغ و وسایل روشنایی
59. اسباب بازی
60. فندک و پیپ
61. تابلوی نقاشی
62. انواع سس ها
63. لوله و شیلنگ
64. لوازم پلیمری
65. محافظ بهداشتی
66. پروفیل روکش شده
67. تخته فیبری کار شده
68. آخال پنبه
69. مصنوعات آلومینیوم
70. ماشین حساب
71. باتری و قوه ها
72. پلاتین ساخته شده
73. باتری ماشین
74. میکروفن و بلندگو
75. دیسک و سی دی

پیش از این، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ارزش واردات کالاهای لوکس به کشور را حدود 12 میلیارد دلار در سال اعلام کرده بود.


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 21:57 |- nashenas -|


وعده های غذایی برای تامین انرژی بدن بسیار لازم هستند همچنین خوردن هر خوراکی خاصی می تواند ویتامین، مواد معدنی خاصی را وارد بدن کند اما برای آنکه از همه این موارد استفاده کامل را ببرید باید نکاتی را در نظر داشته باشید برای مثال بعد از خوردن غذا نباید کارهای خاصی را انجام دهید که در ادامه در مورد آن بحث می کنیم:


** چای ننوشید

در اولین حرکت باید از نوشیدن چای یا مایعات گرم خودداری کنید. افرادی که پس از خوردن غذا سریعا چای می نوشند آهن مواد خوراکی را جذب نمی کنند همچنین مشکلات دستگاه گواردش در این افرا دبسیار دیده می شود. اسیدی که در چای وجود دارد همچنین می تواند پروتئین غذا را نیز از بین ببرد. حداقل بین خوردن غذا تا چای نیم ساعت زمان بگذارید.


** دوش نگیرید

برای انکه هر غذایی را هضم کنید نیاز است تا گردش خون به سمت شکم شما در جریان باشد اما با رفتن به حمام دقیقا این رفتار برعکس می شود چرا که خون به سمت دست و پای شما حرکت می کند. این مورد باعث دیر هضم شدن غذا و مواردی خطرناک برای سلامت شما خواهد شد. یک ساعت زمان مناسبی است که می توانید بین حمام و غذا فاصله بیاندازید.

** نخوابید

خوردن و خوابیدن تنها باعث تنبل شدن شما نمی شود بلکه بیماری های مختلفی را نیز در بدن به وجود می آورد. به محض انکه می خوابید مایعات معده به سمت بالا حرکت می کند و با ورود به گلوی شما سوزش شدیدی به وجود می آورد. ترش کردن نیز یکی دیگر از نتایج خوابیدن پس از غذا است. شما با خوابیدن تنها فشار اضافی را به دیافراگم وارد می کنید.

** قدم زدن را فراموش کنید

همیشه توصیه شده است که برای داشتن بدنی سالم و هضم زودهنگام پیاده روی کنید اما دقیقا پس از خوردن پیاده روی را فراموش کنید. پیاده روی پس از غذا باعث می شود تا اسید های معده به سمت بالا و گلو حرکت کنند که با ادامه دار شدن پیاده روی باعث عفونت هم می شود.


** میوه نخورید

میوه همیشه خوب و مفید است اما هیچگاه آن را پس از غذا میل نکنید چرا که دقیقا عملی معکوس دارد. میوه باعث می شود تا زمان رسیدن غذا به معده و هضم آن افزایش پیدا کند. میوه همچنین باعث می شود تا شکر زیادی به بدن شما جذب شود که نتیجه ای جز چاقی و اضافه وزن به همراه نخواهد داشت.

 


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 21:46 |- nashenas -|


چند روز گذشته در حاشیه اکران خصوصی فیلم “رالی ایرانی ” که با حضور عوامل و گروهی از هنرمندان برگزار شد ، بنیامین بهادری خواننده جوان هم حضور پیدا کرد که کفش های دو رنگ آن جلب توجه می کرد و برای عکاسان سوژه مناسبی بود.

163103 443 بنیامین با کفشهایش سوژه شد + عکس


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 21:44 |- nashenas -|


در روزگاری که زنان از ترس برخوردهای حکومتی، سواد دار بودنشان را پنهان می کردند، «مزین السلطنه» اولین نشریه زنانه ایران را راه اندازی کرد. هفته نامه‌ای هشت صفحه ای که در داخل و خارج از کشور منتشر می شد و اگرچه عمر کوتاهی داشت اما تحول بزرگی در دوران مشروطه به حساب می آمد.

نقل است که ناصرالدین شاه قاجار از سواد داشتن زنان دل خوشی نداشت و برخی از همسران او که می توانستند بخوانند و بنویسند، سوادشان را از شاه پنهان می کردند. مریم عمید، ملقب به مزین السلطنه در چنین فضایی پیش قدم تاسیس یک مدرسه دخترانه شد و بعدها نشریه ای را منتشر کرد که برای اولین بار در تاریخ ایران، مدیر مسئول آن زن بود.

مزین السلطنه که دختر میر سیدرضی رئیس‌الاطباء پزشک قشون ناصرالدین شاه بود تحصیلات خود را نزد پدرش یاد گرفت و به دلیل حضورش در خانواده ای تحصیلکرده و با سواد و داشتن ذهنی جستجوگر و علاقمند، از برخی تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه و جهان آن روزگار مطلع شد و چون علاقه زیادی هم به آموختن علوم جدید داشت به خواندن زبان فرانسه و آموزش عکاسی مشغول شد.

او که در واقع اولین زن روزنامه نگار ایران است البته اولین نشریه ای که از طرف زنان در ایران منتشر شد نشریه “دانش” نام داشت که در سال ۱۲۸۹ ه- ش توسط “خانم دکتر کحال” همسر میرزا حسین‌خان کحال انتشار ‌یافت. این نشریه در تهران منتشر ‌شد که هفته‌ای یک بار و در هشت صفحه با قطع رحلی و چاپ سربی چاپ می‌شد و علاوه بر ایران در سایر کشورها هم منتشر می‌شد که بعد از یک سال متوقف شد.

63367 618 361x500 اولین روزنامه نگار زن ایران که بود؟ + عکس

مریم عمید ملقب به مزین السلطنه اولین نشریه زنانه ایران را منتشر کرد

شکوفه ای برای زنان

دو سال بعد از تعطیلی “دانش” مریم عمید نشریه ای با عنوان شکوفه منتشر کرد که در واقع این نشریه به عنوان اولین نشریه زنان در ایران شناخته شده است، مزین السلطنه که در شانزده سالگی ازدواجی ناموفق با عمادالسلطنه سالور یکی از شاهزادگان قجر داشت چند سال بعد با قوام‌الحکماء از روشنفکران زمان ازدواج و صاحب دو فرزند شد. همسرش یکی از مشوقان او برای کارهای فرهنگی‌اش بود. پس از فوت قوام‌الحکماء، او دیگر ازدواج نکرد و تمام وقت خود را صرف امور فرهنگی کرد.

او در سال ۱۳۳۰هـ ق مدرسه‌ای دخترانه با نام “مزیّنیّه” تاسیس کرد. مریم عمید برای ترویج و تشویق تحصیل در سطوح مختلف جامعه، در مقابل دو شاگرد که شهریه پرداخت می‌کردند یک شاگرد مجانی نام‌نویسی می‌کرد و با خانواده‌ها قرار می‌گذاشت که تا پایان دوره تحصیل حق بیرون آوردن بچه‌ها را از مدرسه ندارند.

این مدرسه دارای دو شعبه بود. یکی دارالعلم بود که علوم مختلف از جمله خواندن و نوشتن فارسی، عربی، فرانسه، تاریخ، جغرافیا و ریاضیات در آن تدریس می‌شد و دختران در آخر سال تحصیلی توسط وزارت معارف امتحان می‌دادند و پس از کسب موفقیت در امتحانات مدرک می‌گرفتند. این مدرسه در کنار باغ آصف‌الدوله قرار داشت. مدرسه دوم دارالصنایع بود و در آن دختران هنر و فنون از جمله خیاطی، قالی‌بافی، جوراب‌بافی و زردوزی… را فرا می‌گرفتند. این مدرسه در محله آب منگل واقع بود.معلمین این دو مدرسه همه تحصیل‌کرده و ازهنرمندان زمان خود بودند.

در واقع مزین السلطنه در کنار مدیریت مدرسه، به فعالیت مطبوعاتی خود که همان انتشار نشریه شکوفه بود ادامه داد، سرآغاز این نشریه با این بیت آغاز می شد:

باد آمد و بوی عنبر آورد بادام شکوفه بر سر آورد

روی صفحه اول این نشریه نوشته شده بود: “صاحبه امتیاز و مدیر مسئوله مزین السلطنه صبیه مرحوم آقا میرزا سید رضی رئیس الاطبا، روزنامه ایست اخلاقی، ادبی، حفظ الصحه اطفال، خانه داری، بچه داری، مسلک مستقیمش تربیت دوشیزگان و تصفیه اخلاق زنان راجع به مدارس نسوان عجالتا گاهی دو نمره طبع می شود.”

از نسخ و نستعلیق تا کاریکاتور

نشریه شکوفه در سال ۱۳۳۰ اولین شماره‌اش به چاپ رسید و به مدت چهار سال (۷۷ شماره) تقریباً هر دو هفته یک بار منتشر می‌شد. این نشریه در چهار صفحه با خط نسخ نوشته می‌شد که از شماره پنجم نگارش آن نستعلیق شد و از سال دوم به بعد با حروف سربی به چاپ رسید. در صفحه آخر یک کاریکاتور داشت که مرتبط با موضوع هر شماره بود.

کاریکاتورها از سال سوم به بعد چاپ نشد. انتشار نشریه با شروع جنگ جهانی اول نظم خود را از دست داد. مطالب شکوفه اعم از خبر، مقاله و کاریکاتورها، همگی برای تشویق به تعلیم وتربیت دختران، مبارزه با خرافه، رمال و فال‌گیری، طب خانگی در مقابل طبیبان تحصیل‌کرده، آموزش های صحیح بهداشتی، آداب معاشرت، فعالیتهای اجتماعی و… بود. مزین‌السلطنه در کنار مقالاتی که برای آموزش زنان داشت پیامها و آموزه‌هایی نیز برای مردان داشت و همیشه آنها را در احترام گذاشتن به زنانشان تشویق می‌کرد و زن و مرد را در زندگی خوب همراه و درکنار یکدیگر می‌دید.

بولتن انجمن همت

مریم عمید علاوه بر این فعالیت ها از اعضا “انجمن همت خواتین” هم بود. این انجمن در سال ۱۳۲۳ه ق توسط مدیران مدارس دخترانه به ریاست خانم نورالدجی تأسیس و هدف آن مبارزه با اجناس خارجی و منع واردات این محصولات بود. یکی از تحریم ها منع خرید منسوجات خارجی بود، قرار بر این شد که تمامی مدارس دخترانه اعم از معلمین و دانش‌آموزان همگی از پارچه‌های ایرانی استفاده کنند و هر کس سرپیچی کرد از مدرسه اخراج شود و هیچ مدرسه دیگری نام آن دانش‌آموز را ننویسد. به این ترتیب در عرض یک ماه حدود پنج هزار نفر به این تحریم پیوست. مزین‌السلطنه در نشریه شکوفه فعالیت ها و سخنرانی های مربوط به این انجمن را انعکاس می‌داد و این نشریه به عنوان سخنگوی انجمن فوق درآمده بود. او در گسترش این تفکر نقش بسزایی داشت.

63366 531 281x500 اولین روزنامه نگار زن ایران که بود؟ + عکس

به جنگ خرافات

نشریه شکوفه بیش از هر چیز روی تربیت دوشیزگان و اخلاق زنان و مدارس زنانه تمرکز داشت. اما برای تعیین روش این نشریه باید دوران انتشار آن را به دو قسمت تقسیم کرد، در حالی که شکوفه از آغاز انتشار تا شماره ۱۰ سال دوم بیشتر مقالات خود را به ترویج علوم و فرهنگ در بین زنان، طراز اداره مدرسه، وضع مدارس دخترانه و چگونگی پیشرفت آنان اختصاص داد از شماره ۱۰ تا پایان انتشارش به صورت ارگان انجمن همت خواتین و مدیران مدارس نسوان در آمد و به بسط و تبلیغ نظرهای انجمن پرداخت.

در این زمان همچنان که محتوای مقالات سیاسی تر می شد، مسائلی چون استقراض از دولت های خارجی، امتیازاتی را که بدون شک در مقابل باید به دول تسلیم کرد، استقلال ملی، مبارزه با نفوذ بیگانگان و وظایف زنان را در این باره مطرح کرد و در حالی که بر کوشش زنان در راه اعتلای وطن تاکید می کرد. آنها را در این راه همپای مردان می دانست. به هر روی در هر دو نیمه، موضوع مدارس نسوان و تحصیل زنان مضمون همیشگی نوشته های شکوفه را به خود اختصاص می داد.
بعد از سواد آموزی مبارزه با خرافات رایج و تقبیح آداب و رسوم و عقاید عقب افتاده متداول در میان زنان از دیگر مباحث مهم این نشریه بود. شکوفه همچنین وضعیت زنان در دیگر نقاط دنیا به ویژه در اروپا را مطرح کرد و آن را از اساسی ترین راه های آگاهی یابی زنان در ایران دانست .به این ترتیب با توجه به این که روزنامه شکوفه بیشتر در مدارس دخترانه دربین مدیران و آموزگاران و دانش آموزان زن انتشار می یافت، اهمیت تاثیر مستقیم آن در بین زنان آن روزگار انکار ناپذیر بوده است.

وقتی مزین استکان های نقره را فروخت

مزین السلطنه اگرچه زن روشنفکری بود که فعالیت های اجتماعی اش، او را به چهره ای مبارز در دوره مشروطه تبدیل می کرد، با این حال زنی بود که زندگی شخصی اش را با تمام مختصات عرفی زنانه حفظ کرده بود؛ تمام کارهای خانه اش را خودش به تنهایی انجام می داد و در راه توسعه و ادامه انتشار روزنامه که در آن زمان ناشر افکار مترقی زنان به حساب می آمد، از هیچ کوششی دریغ نکرد.

حتی به گفته یکی از نزدیکان مریم عمید او یک بار تمام جا استکان های نقره خود را فروخت تا بتواند مخارج چاپ نشریه شکوفه را بپردازد و در اثر عشق و علاقه مفرط در این راه کلیه اموال و دارایی خود را صرف کارهای اجتماعی و فرهنگی کرد.

مریم خانم مزین‌السلطنه عمید در سال ۱۳۳۷ه ق / ۱۲۹۸ه- ش در اوج فعالیت های خود در سفری که به سمنان داشت بر اثر عارضه قلبی درگذشت. اما با مرگ او نه تنها از حضور زنان در عرصه های اجتماعی کم نشد بلکه اقدامات ماندگار او به عنوان یک زن در آن دوران خفقان شروعی شد برای حضور زنان دیگری که از اندرونی ها بیرون آمدند و در عرصه های مختلف خود را چنان نشان دادند که تا به حال نامشان ماندگار مانده است.


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 21:42 |- nashenas -|


جالب است بدانیم که اولین آدرس اینترنتی در چه سالی و متعلق به چه نهاد و سایتی بوده است.

سازمانی برای استاندارد های وب به شمار می رود که اولین آدرس مبتنی بر WWW را از آن خود کرد، این کار در تاریخ ۱۹۹۱ صورت گرفت و در سال ۱۹۹۳ CERN به صورت یک وب سایت مستقل به فعالیت خود ادامه داد.

tbl 500x320 اولین آدرس اینترنتی برای چه سایتی بود؟

اولین آدرس این سایت که به صورت http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html وجود داشت، چندان جالب به نظر نمیرسید اما در ویرایش بعدی به صورت http://info.cern.ch تغییر یافت.

شما می توانید اطلاعاتی را که در سال ۱۹۹۱ از طریق مدیران این وب سایت بر روی وب پیاده شده است مشاهده کنید. گفتنیست این سایت با گرافیکی بسیار ساده و صرفا متنی همچنان به حیات خود ادامه داده است.


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 21:41 |- nashenas -|


شهربازی استکهلم برای آنکه جشنی زیبا در سالگرد ۱۳۰ امین سال تاسیسش گرفته باشد از بلندترین چرخ و فلک زنجیری دنیا رونمایی کرده است.

شهربازی استکهلم برای آنکه جشنی زیبا در سالگرد ۱۳۰ امین سال تاسیسش گرفته باشد از بلندترین چرخ و فلک زنجیری دنیا رونمایی کرده است.

یکی از محبوبترین وسیله های شهربازی ها چرخ و فلک است که خود به چندین بازی متفاوت تقسیم می شود. چرخ و فلک زنجیری یکی از شاخه های آن است که افراد باید روی صندلی های خود نشسته و به سرعت به دور یک ستون می چرخند.

164183 653 حاضرید سوار این چرخ و فلک شوید؟! + عکس
این چرخ و فلک ها معمولا در ارتفاع خیلی زیادی از سطح زمینی نیستند چرا که روی زمین بسیار ترسناکند چه برسد به آنکه از سطح فاصله گرفته و ترسی چندین برابر را وارد بدن شما می کند. به همین دلیل تنها افراد با دل و جرات می توانند این دستگاه را در ارتفاع بالا سوار شوند.

به تازگی یک شهربازی در سوئد بلندترین چرخ و فلک زنجیری دنیا را افتتاح کرده است که کمتر کسی جرات سوار شدن روی آن را دارد.  این چرخ و فلک ۱۵ متر از زمین فاصله دارد و بر روی آن ۱۲ صندلی قرار گرفته است. نکته جالب تر این است که نهایت سرعت این دستگاه به ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز می رسد.

رئیس پارک استکهلم می گوید ما برای آنکه بتوانیم یک جشن تولد باشکوه برای شهربازی برگزار کنیم تصمیم به ساخت و رونمایی از این دستگاه در سال جدید کردیم. پارک استکهلم امسال ۱۳۰مین سالگرد تاسیسش را جشن گرفته است.


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 20:39 |- nashenas -|


 

صابون‌های دستشویی با اضافه کردن روغن نباتی یا چربی حیوانی به یک قلیای قوی ساخته می‌شوند. این کار در دما و فشار بالا صورت می‌گیرد و آنچه حاصل می‌شود صابون و ماده‌ی دیگری به نام گلیسیرین یا گلیسرول است.

“اورستیس لاپاز” هنرمند اهل میامی به تازگی صابونی عجیب را از وجود خودش درست کرده است. این صابون ها همگی از چربی هایی هستند که او از شکم خودش در آورده است و سپس تبدیل به صابون شده اند.

این هنرمند آخرسال گذشته تحت عمل ساکشن بسیاری از چربی های شکمی خودش را خارج کرده است سپس با یک ایده جالب همه این چربی ها را تیدیل به صابون کرده است تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و صابونی به دست بزنند که از انسان ساخته شده است.

این صابون ها ۲۵ درصد انسان هستند اما از دیگر مواد تشکیل دهنده آن می توان به روغن چای، سبزی های مفید برای پوست و بسیاری از ویتامین های پوستی اشاره کرد. او تنها توانسته است با چربی بدنش ۲۰ قالب صابون درست کند.

او می گوید ایده صابون از همان زمان ساکشن کردن در ذهنش بوده است چرا که در دوره دبیرستان درس های زیست و شیمی بسیار دوست داشته است به همین علت این صابون ها را درست کرده است. قیمت هر صابون ۱۰۰۰ دلار است.

1091768 247 صابونی از جنس چربی انسان ! + عکس 1091769 665 500x375 صابونی از جنس چربی انسان ! + عکس


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 20:37 |- nashenas -|


 

آقایان، آقا پسرها، مردان مجرد و متاهل، افراد ذکور جامعه …

آیا تاکنون با خود اندیشیده اید که به چه دلیل خدمت مقدس سربازی اجباریست ؟

چرا از قدیم و ندیم گفته اند که تا خدمت نروی مرد نمی شوی ؟!

چرا اکثر مردان موفق، عامل اصلی این موفقیتشان را از سالهای خدمت سربازی می دانند ؟!

چرا درصدی از خانواده های دختردار حاضر نیستند به پسری که هنوز خدمت نرفته دختر بدهند ؟!

و چرا اکثر پسرهایی که قبل از سربازی رفتن زن می گیرند در آینده با مشکلاتی مواجه می شوند؟!

هدف از طرح این سوالات، آماده کردن ذهن شما خوانندگان محترم جهت پی بردن به عمق فاجعه میباشد !

sarbaz2 طنز شباهت ازدواج کردن و سربازی رفتن!

پاسخ تمام سوالات فوق در یک جمله خلاصه می شود و آن این است که (خدمت سربازی یک دوران آموزشی و تمرینی است جهت آشنایی هر چه بیشتر و بهتر آقایان مجرد با زندگی زناشویی !) بله، درست شنیدید. شباهت های انکار ناپذیر میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی آنقدر زیاد است که از دیرباز، در اکثر کشور های دنیا خدمت سربازی اجباری را قرار دادند تا تمام افراد ذکور جامعه، قبل از افتادن به دام ازدواج (ببخشید ! منظورم قبل از متاهل شدن بود) برای فرضا ۲ سال طعم زندگی مشترک را بچشند تا در سالهای آینده، زیاد احساس رنج و عذاب نکنند !

و اما شباهتهای میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی برای آقایان :

چه در خدمت سربازی و چه در زندگی زناشویی، چه بخواهی و چه نخواهی کچل خواهی شد و یا بعبارت بهتر، کچلت خواهند کرد ! البته این کچلی در خدمت سربازی توسط ماشین اصلاح و در زندگی مشترک توسط عواملی چون : استرس شدید، سوء تغذیه، کندن بصورت لاخ لاخ توسط همسر، چپ شدن ماهیتابه روغن داغ روی سر و … صورت می گیرد ! ناگفته نماند که این کچلی در آقایان به نسبت نوع مو، جنس ریشه مو، عوامل ارثی و … متفاوت است ولی به هر حال به قول معروف : دیر و زود داره ولی بالاخره هممون کله پا می شیم !

شباهت بعدی در زمینه داشتن فرمانده و بعبارتی، فرمانبردار شدن است ! به محض ورود به پادگان

از دیگر شباهتها می توان به این نکته اشاره کرد که اکثر سربازی رفته ها و اکثر مردان متاهل متفق القول هستند که در این ایام، هر روز به اندازه یکسال برای آنها می گذرد و ثانیه ها حکم ساعت را پیدا می کنند که به احتمال زیاد دلیل آن، مواردی مشابه موارد فوق می باشد !

و در نهایت اینکه چند ماه پس از آنکه کارت پایان خدمت یا قباله ازدواج را دریافت کردید، صدای خواندن این شعر معروف در گوشتان خواهد پیچید که : (گول خوردی آی گول خوردی !)زیرا آن موقع است که تازه دوزاریتان جا می افتد که با این کارت و قباله نه کاری به آدم می دهند و نه وام ازدواج و نه خیلی از چیزهای دیگر که شما را به بهانه آنها در این راه وارد کرده بودند، پس متوجه خواهید شد که تنها مورد استفاده ای که برای شما خواهند داشت این است که می توانید از آنها برای امانت دادن به کلوپ جهت کرایه فیلم استفاده نمایید !

و یا منزل مسکونی مشترک (خانه بخت)، هر مردی یک فرمانبردار بی چون و چرا محسوب می شود که اگر طالب جان و سلامتی جسمی و روحیش می باشد، باید تمام فرامین فرمانده و یا همسر خود را بر روی تخم چشمانش بگذارد و هر گونه تخطی از دستورات فرمانده و همسر، پاسخی جز گلوله، حبس، اضافه خدمت (در خدمت سربازی) و افتادن توی سماور پر از آب جوش، هدف قرار گرفتن با ساتور، رفتن دست توی چرخ گوشت، پرت شدن از پنجره طبقه هفتم به بیرون، گشنگی و تشنگی کشیدن و … (در زندگی زناشویی) نخواهد داشت !

شباهت سوم در این نکته اقتصادی خلاصه می شود که چه سرباز و چه مرد متاهل، میزان پولی که در آخر برج به دست او خواهد رسید، فقط به میزانیست که کفاف بر طرف کردن نیازهای اساسی او را بدهد و چیزی جهت پس انداز کردن و یا خرج کردن در زمینه هایی غیر از نیازهای اساسی نخواهد ماند و در این میان، سرباز و مرد متاهل، هر چقدر هم که جان بکنند و عرق بریزند، فرقی به حال فرمانده یا همسرش نخواهد کرد و باطبع تاثیری در جهت افزایش مستمری آنان نخواهد داشت، بعبارت بهتر، در هر دو جا یکی باید کار کنه تا اون یکی راحت باشه !

از دیگر شباهتهای موجود میان این دو قشر آسیب پذیر جامعه، شباهت در آرزو کردن است ! بدین معنا که هر پسری پس از ورود به پادگان و خانه بخت است که قدر زندگی در خانه پدری را می فهمد از اعماق وجودش و با تمام اعضا و جوارحش آرزو می کند که ای کاش هنوز هم در کنار پدر و مادرش بسر می برد و ایضا خودش را نیز لعنت خواهد کرد که چرا قدر آن روزهای شیرین را ندانسته است ! چرا که در پادگان و خانه مشترک دیگر کسی غذای مفت به او نمی دهد، لباسهایش را نمی شوید و اتو نمی زند، کسی نازش را نمی کشد و … و فقط خود اوست که مسئول انجام تمام کارهای شخصی اش و نیز کارهای چند نفر دیگر می باشد !


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 20:32 |- nashenas -|


 

بعضی وقت ها از بس که اوضاع بر وفق مراد نیست، خودمان را با چیزهایی پیش پا افتاده مقایسه می کنیم و ناراحتیم که چرا حداقل مثل آنها نشدیم. مثلا می گوییم قبض برق هم نشدیم، چند نفر از ما بترسن … نمونه هایی از این دست را بخوانید…

- ویرگول هم نشدیم هر کی بهمون رسید مکث کنه!

- قره قوروتم نشدیم دهن همه رو آب بندازیم!

- موبایل هم نشدیم، روزی هزار بار نگامون کنی!

- پایان نامه هم نشدیم ازمون دفاع کنن!

- آهنگ هم نشدیم، دو نفر بهمون گوش کنن!

- مانیتور هم نشدیم ازمون چشم برندارن!

- کلاه هم نشدیم حداقل باعث سرگرمی ملّت باشیم!

- ته دیگ هم نشدیم که واسطه رسیدن بهمون کلی صبر و سعی و تلاش کنن!

- خودکار هم نشدیم که علم و دانش به دست خودمون نوشته بشه!

- کیبورد هم نشدیم ملّت به بهانه تایپ یه دستی به سر و کله مون بکشن!

- صندلی هم نشدیم چهار نفر بهمون تکیه کنن!

- مدیر بانک هم نشدیم بریم کانادا خونه ۲ میلیاردی بخریم هدیه بدیم به دخترمون!

- آبدارچی بانک هم نشدیم ۱ میلیارد بزنیم به جیب!

- بزم نشدیم یه علفی چیزی به دهنمون شیرین بیاد!

- آفساید که خوبه یه خطای ساده هم نشدیم قدِ یه کارت زرد ازمون حساب ببرن… اه

- بیل گیتس هم نشدیم که ۵۰۰ دلار در ثانیه درآمدمون باشه

- لواشکم نشدیم که یکی برامون ضعف کنه…

- فرزند آخرم نشدیم که هر چی خواستیم مامان بابامون برامون بخرن!

- فرزند آخر هم نشدیم که با داداش بزرگمون بریم بیرون دور بزنیم و حالشو ببریم!

- به استاد میگم استاد شما که ۹ دادی حالا این یه نمره هم بده دیگهههههههههه، یه نگاه عاقل اندر دیوانه کرد، دست گذاشته رو دوشم میگه برو درس بخون! استادم نشدیم شخصیت کسی رو خرد کنیم!

- مامور راهنمایی رانندگی هم نشدیم موقع امتحان گرفتن از زنا کلی بخندیم!

- زمبه هم نشدیم حداقل سگارو نگرانمون باشه…

- تام و جری هم نشدیم زندگی مون سرتاسر هیجان باشه

- نون هم نشدیم یکی از روی زمین ورداره بوسمون کنه

- نوزادم نشدیم یکی بغلمون کنه

- شریعتی هم نشدیم هر چی جملات قصاره نسبت بدن به ما

- ای کی یو سان هم نشدیم آب دهن بمالیم کف کلمون، همه چی حل شه!

nashodima عقـده های خودمـونی جالب و خنده دار

- چاقو هم نشدیم تا حداقل اینجوری بتونیم تو دل کسی بریم

- قاصدک هم نشدیم، پیام رسان و سنگ صبور عشاق شیم

- عینک آفتابی هم نشدیم دنیا رو از دید بقیه ببینیم

- فلش مموری هم نشدیم حافظه مون زیاد باشه

- گوشواره هم نشدیم آویزون ملت شیم

- معادله هم نشدیم، کلی آدم دنبال این باشن که بفهمنمون و حداقل دو نفر درکمون کنن

- کتابم نشدیم حداقل دوست مهربان بشیم

- ماکسیما در افغانستان حدود ۶ میلیون تومانه، افغانی هم نشدیم بتونیم ماکسیما بخریم!

- مارک آنتونی هم نشدیم جنیفر لوپز رو طلاق بدیم

- ای خدا … بامزی هم نشدیم بچه ها عکسمون رو بچسبونن روی کتاب و دفترشون

- مگس تسه تسه هم نشدیم ملت رو بخوابونیم

- توپ فوتبالم نشدیم ۲۲ نفر به خاطرمون خودکشی کنن

- بوم نقاشی هم نشدیم یکی بیاد رومون ۴ تا درخت و ۲ تا دونه پرنده بکشه، قیمتی بشیم واسه خریدن مون سر و دست بشکونن

- گلدونم نشدیم یکی یه گل بهمون بده

- کبری هم نشدیم تصمیم هامون رو تو کتاب ها بنویسن

- کوزت هم نشدیم آخرش خوشبخت شیم

- مهران رجبی هم نشدیم همه به خاطر دماغمون بشناسنمون

- دریاچه ارومیه هم نشدیم دورمون حلقه انسانی تشکیل بدن


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 20:30 |- nashenas -|


 

اگر فکر می کنید که بدترین رئیس دنیا را دارید حتما باید کمی در این مورد تجدید نظر کنید چرا که در دنیا رئیس های بسیار بدتری نیز هستند که کارمندانشان را خیلی عجیب تنبیه می کنند.

رئیس یک کارخانه لوازم آرایشی در چین به تازگی تمام کارمندانش را وارد خیابان کرد و پس از آن مجبور کرد همه آن ها در شلوغ ترین نقطه شهر روی زانوهای خود چهاردست و پا راه بروند تنبیه شوند.

320625 390 362x500 عجیب‌ترین روش تنبیه کارمندان + عکس


†ɢα'§ : <-TagName->
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, 20:29 |- nashenas -|


ϰ-†нêmê§

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد